Regulamin ten określa warunki korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod domeną nagaz24.pl prowadzonego przez "Nagaz Stefanowski" Spółka Komandytowa z siedzibą w Łodzi, Al. 1 Maja 47, 90-740 Łódź, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym Rejestrze Przedsiębiorców pod numerem KRS 1077818, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 729-18-81-261, REGON 471424198, której komplementariuszem jest Paweł Stefanowski.
I. Postanowienia ogólne.
§ 1
- W niniejszym Regulaminie, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
- "Cena" - cena uwidoczniona na Stronie Sklepu przy danym Towarze wyrażona w złotych polskich, wszystkie Ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT);
- „Dzień roboczy” – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy wskazanych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy;
- "Formularz zamówienia” - udostępniony w Sklepie interaktywny formularz umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia;
- „Godziny pracy” – czas w godzinach od 8:00 do 16:00 w każdym dniu roboczym;
- "Klient" – osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z funkcjonalności Sklepu, a w szczególności składa Zamówienie w Sklepie poprzez Formularz zamówienia;
- "Kodeks cywilny" - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- "Konsument" - osoba zdefiniowana w przepisie art. 22(1) Kodeksu cywilnego, czyli osoba będąca Klientem, dokonująca zakupu Towaru niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- "Konto" - dostępne dla danego Klienta po zalogowaniu (podaniu adresu e-mail i hasła) konto w Sklepie, za pośrednictwem którego Klient wprowadza swoje dane osobowe oraz może w jego ramach korzystać z dodatkowych funkcjonalności Sklepu, m.in.: sprawdzać stan realizacji Zamówienia i historię Zamówień;
- "Regulamin" - niniejszy regulamin określający prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta;
- "Przedsiębiorca na prawach konsumenta" - Klient będący osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- "Sklep" - sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej https://nagaz24.pl oraz jej podstronach; magazyn i sklep znajdują się w Łodzi przy ul. Elektronowej 6, 94-103 Łódź
- „Sprzedawca” – „Nagaz Stefanowski” Spółka Komandytowa z siedzibą w Łodzi, Al. 1 Maja 47, 90-740 Łódź, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym Rejestrze Przedsiębiorców pod numerem KRS 1077818, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 729-18-81-261, REGON 471424198, której komplementariuszem jest Paweł Stefanowski;
- „Stały Klient” – osoba dokonująca w sposób regularny Zamówień poprzez Sklep Sprzedawcy, tj. co najmniej 3 Zamówień w ciągu roku, której Sprzedawca udziela spersonalizowanych promocji, obniżek Cen towarów, w związku ze stałą współpracą;
- "Polityka prywatności” – polityka prywatności Sklepu dostępna pod adresem https://nagaz24.pl/polityka-prywatnosci/;
- "Umowa sprzedaży" - umowa sprzedaży towarów w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem na odległość w ramach Sklepu, na podstawie której Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi towar a Klient do zapłaty Ceny towaru;
- „Użytkownik” – osoba, która posiada Konto w Sklepie, i za pośrednictwem którego może składać zamówienia na towary znajdujące się w Sklepie;
- „Zamówienie” – oświadczenie Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży złożone za pomocą elektronicznego Formularza zamówienia.
- Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów, polegających na umożliwieniu im:
- udostępnienia do przeglądania towarów prezentowanych w Sklepie,
- stworzenia swego Konta i następnego jego prowadzenia,
- umożliwienia składania Zamówienia towarów,
- umożliwienia automatycznego przekierowania do serwisu internetowego operatora płatności, z którego ma być zrealizowana płatność na Zamówienie.
- W związku z ciągłym rozwojem Sklepu, zakres usług Sklepu może być zmieniony przez Sprzedawcę, w szczególności usługi mogą być dodawane lub wyłączane, jak też czasowo zawieszane, albo dostęp do nich może być ograniczany lub rozszerzany. Informacje o modyfikacjach usług Sklepu są przekazywane Klientom poprzez umieszczenie stosownej informacji na Stronie Sklepu lub na adres e-mail Użytkownika. Nie stanowi to zmiany Regulaminu.
§ 2
- Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet. Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 66(1) Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert. Klient może dokonać zakupu w Sklepie wyłącznie towarów w nim dostępnych. Informacja o dostępności towaru jest wyświetlana w opisie danego towaru.
- Ceny stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. W związku z powyższym, Sklep może zmieniać Ceny towarów aż do momentu zawarcia Umowy sprzedaży z Klientem.
§ 3
- Dokonanie zakupu w Sklepie możliwe jest:
- po uprzedniej rejestracji i założeniu Konta lub
- bez rejestracji ("zakupy bez logowania").
- Założenie Konta w Sklepie lub dokonanie zakupów w Sklepie bez logowania są równoznaczne z akceptacją Regulaminu, co jest potwierdzane stosownym oświadczeniem składanym przez Użytkownika lub Klienta.
- W celu zawarcia przez Klienta ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, Klient powinien dokonać poniższych działań:
- Skompletować Zamówienie;
- Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wskazanie miejsca i sposobu dostawy Zamówienia, a także metody płatności;
- W przypadku Klienta nieposiadającego Konta podanie dodatkowo danych osobowych, takich jak: imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, NIP (jeśli Klient nie jest Konsumentem);
- Wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych Klienta w celu realizacji Zamówienia oraz zgodę, o której mowa w § 3 ust. 2 powyżej.
- Brak któregokolwiek z działań wskazanych powyżej uniemożliwia dokonanie zakupu towaru za pośrednictwem Sklepu.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient wybiera w Sklepie towary poprzez kliknięcie ikony "do koszyka". Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów.
- Po dodaniu towarów do Koszyka klient ma możliwość zmiany ilości towarów, jakie chce kupić w Sklepie, poprzez zmianę odpowiedniej rubryki w koszyku. Wyświetlone w koszyku towary wraz z podaniem ich ilości oraz cen stanowią ofertę ich zakupu złożoną Klientowi przez Sprzedawcę.
- Po dodaniu do koszyka wszystkich towarów, jakie klient chce zamówić, należy wybrać opcję "Przejdź do zamówienia". Klient dokonuje wówczas wyboru, czy chce się zalogować (jeśli ma już Konto w Sklepie), czy założyć Konto, czy też dokonać zakupów bez logowania. W wyświetlonych rubrykach, po wcześniejszym wyborze opcji "Przejdź do zamówienia" i wybraniu formy zakupów (z logowaniem do Konta czy bez), niezbędne jest:
- wybranie kraju dostawy,
- wybranie jednego z udostępnionych przez Sklep sposobów dostawy,
- dokonanie wyboru jednego z udostępnionych przez Sklep sposobów płatności,
- podanie danych niezbędnych dla realizacji dostawy oraz dla wystawienia faktury.
Koszty związane z realizacją zapłaty ponosi Klient. Przed przejściem do kolejnego etapu zamówienia konieczne jest ponadto dokonanie przez Klienta akceptacji Regulaminu oraz Polityki Prywatności. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do samodzielnej zmiany form płatności oraz dostawy towarów, co nie będzie dotyczyć umów zawartych przed dokonaniem odpowiedniej zmiany.
- Następnie, poprzez wybór opcji "Podsumowanie zamówienia" należy przejść do kolejnego etapu złożenia zamówienia i sprawdzić jego prawidłowość oraz potwierdzić je poprzez wybór opcji "Zamawiam i płacę". Potwierdzenie przez Klienta złożenia zamówienia poprzez wybór opcji "Zamawiam i płacę" jest równoznaczne z przyjęciem złożonej przez Sprzedawcę Klientowi oferty zakupu wskazanych w zamówieniu towarów i prowadzi do zawarcia między Klientem a Sprzedawcą umowy sprzedaży.
- Po zawarciu umowy zgodnie z postanowieniem ustępu 7 niniejszego paragrafu, w zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać przekierowany na stronę właściwego, zewnętrznego dostawcy usług płatniczych. W przypadku zakupów bez logowania do Konta Sprzedawca umożliwia Klientowi szybie założenie Konta po dokonanych zakupach.
- Po zawarciu umowy zgodnie z postanowieniem ustępu 7 niniejszego paragrafu:
- Sprzedawca przesyła Klientowi, na podany przez niego adres e-mail, potwierdzenia warunków zawartej umowy,
- Sprzedawca poinformuje Klienta o statusie realizacji zamówienia, wysyłając wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail lub numer telefoniczny,
- Sprzedawca lub jego upoważniony przedstawiciel może się skontaktować z Klientem, w przypadku gdy prawidłowa realizacja zawartej umowy wymaga dalszych ustaleń.
§ 4
- Klient podczas składania Zamówienia albo w chwili zakładania Konta w Sklepie ma możliwość wyrażenia dobrowolnej zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Sprzedawcę w celach marketingowych, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) oraz obowiązującymi krajowymi przepisami o ochronie danych osobowych.
- Klient wyraża zgodę poprzez zaznaczenie odpowiednich checkboxów: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzedawcę w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie informacji handlowych:
- drogą elektroniczną e-mail;
- wiadomościami SMS na wskazany przeze mnie nr telefonu;
- poprzez połączenia telefoniczne.
Moją zgodę mogę wycofać w każdej chwili. Sposoby wycofania zgody i więcej informacji w Regulaminie i Polityce prywatności.”
- Zgoda obejmuje przesyłanie informacji handlowych oraz marketingowych, w tym promocji, ofert specjalnych i nowości produktowych, za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej (e-mail),
- wiadomości SMS/MMS,
- połączeń telefonicznych.
- Klient może w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody jest możliwe poprzez:
- kliknięcie w link „Wypisz się” znajdujący się w przesyłanych wiadomościach,
- zmianę ustawień w koncie klienta,
- wysłanie wiadomości e-mail na adres: rezygnacja@nagaz24.pl.
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Polityką Prywatności Sprzedawcy.
§ 5
- Ceny produktów znajdujących się w ofercie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatki, o ile obowiązek ich doliczenia do ceny wynika z aktualnie obowiązujących przepisów prawa podatkowego (w szczególności podatek VAT). Cena towaru dotyczy jednej sztuki towaru.
- Podane w Sklepie Ceny nie obejmują kosztów przesyłki ani kosztów obsługi płatności.
- Klient może uiścić kwotę wynikającą z Zamówienia, tj. Cenę za towary oraz koszty przesyłki i obsługi płatności w formie gotówkowej lub kartą płatniczą:
- podczas dokonywania odbioru Zamówienia w przypadku wyboru płatności „przy odbiorze”,
- płatnością przelewów tradycyjnych,
- poprzez system płatności on-line lub za pomocą systemu płatności PayPal.
- Najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży zostanie on poinformowany o łącznej cenie zamówionych towarów wraz z podatkami, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe i wszelkich innych kosztach związanych z realizacją umowy.
- W przypadku wybrania przez Klienta wariantu płatności wiążącego się z dodatkowymi kosztami obsługi (np. opłata za przelew bankowy), Klient obowiązany będzie ponieść te koszty we własnym zakresie, zgodnie z tabelą opłat i prowizji podmiotu obsługującego płatności Klienta.
- Rabaty wprowadzone w ramach akcji promocyjnych nie sumują się z innymi promocjami w Sklepie.
- W przypadku ogłaszania obniżek cenowych produktów lub usług oferowanych przez Sklep, Sprzedawca zobowiązuje się do wyraźnego wskazania Ceny stosowanej przed wprowadzeniem obniżki. Informacja o obniżce cenowej zawiera cenę obowiązującą przed obniżką, przy czym cena ta stosowana była przez Sprzedawcę w okresie co najmniej 30 dni przed wprowadzeniem promocji.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość przyznania dodatkowych rabatów Stałym Klientom. W takim przypadku przyznany danemu Klientowi rabat może zostać mu zakomunikowany przez Sprzedawcę telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem SMS lub poprzez komunikat widoczny na Koncie danego Klienta.
- W przypadku zamówień składanych spoza obszaru celnego Unii Europejskiej Klient może ponieść dodatkowo inne, dodatkowe koszty związane z obowiązkiem uiszczenia należności celnych, których wysokość zależna jest od lokalnych regulacji obowiązujących w państwie przywozu produktów objętych danym zamówieniem.
§ 6
- Niektóre towary mogą być zakupione jedynie na podstawie indywidualnego Zamówienia. Stosowna informacja będzie zamieszczona obok towaru w Sklepie.
- W celu zamówienia towarów, o których mowa w ustępie powyższym, należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub poprzez wiadomość e-mail. Podstawą dla dostarczenia powyższych towarów będzie umowa zawierana indywidualnie przez Klienta ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca informuje, że Cena może być dostosowana w sposób zautomatyzowany w oparciu o analizę jego preferencji i zachowań zakupowych. Każdorazowo, gdy Cena towaru zostanie dostosowana na podstawie profilowania, konsument zostanie o tym poinformowany przed zawarciem Umowy sprzedaży.
§ 7
- Do prawidłowego korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
- posiadanie komputera, laptopa, smartfona lub innego urządzenia multimedialnego;
- posiadanie dostępu do sieci Internet;
- korzystanie ze standardowego oprogramowania w postaci systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Apple Safari, przy czym przeglądarka internetowa powinna obsługiwać pliki "cookies" (szczegółowe zasady wykorzystania plików cookies znajdują się w Polityce Cookies);
- posiadanie własnego, aktywnego adresu poczty elektronicznej.
- W przypadku braku spełnienia powyższych wymogów korzystanie ze Sklepu może być utrudnione lub niemożliwe.
II. Rejestracja Klienta. Założenie Konta.
§ 8
Konto w Sklepie mogą założyć: osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, osoba działająca w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
§ 9
- Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta powinna wypełnić formularz rejestracyjny, który stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta. Rejestracja Konta Klienta w Sklepie jest dobrowolna i nieodpłatna.
- W formularzu należy podać: login (adres e-mail) i hasło do Konta, imię, nazwisko, kraj i adres dostawy, numer telefonu, a w stosunku do podmiotów otrzymujących FV lub rachunek z NIP także NIP, nazwę i adres firmy do zamieszczania na fakturze VAT. Dane podane w formularzu muszą być prawdziwe i aktualne. Zabronione jest dodawanie w formularzu treści o charakterze bezprawnym.
- Do wysłania formularza i zakończenia procedury rejestracyjnej w Sklepie niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu i Polityki Prywatności celem wyrażenia zgody na przetwarzanie jego danych osobowych podanych podczas rejestracji.
- Zarejestrowanie Konta Klienta w Sklepie wymaga wypełnienia Formularza rejestracji przez podanie następujących danych:
- adresu poczty elektronicznej (adres e-mail) oraz
- ustalenie hasła.
- Sprzedawca wysyła następnie do osoby chcącej założyć Konto wiadomość e-mail zawierającą link aktywacyjny i z tą chwilą następuje zawarcie umowy o prowadzenie Konta. Umowa zostaje zawarta pod warunkiem, że Użytkownik dokona aktywacji Konta z użyciem linku aktywacyjnego.
- Aktywacja Konta następuje po kliknięciu linku aktywacyjnego.
- Klient posiadający swoje Konto w Sklepie loguje się do niego poprzez kliknięcie w zakładkę „Moje konto” w prawym górnym rogu Sklepu oraz podanie danych, o których mowa w ust. 4 powyżej.
- Usługa Konta Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta Klienta w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia żadnych kosztów, poprzez przesłanie żądania usunięcia Konta wraz ze wskazaniem danych Klienta na adres e-mail: rezygnacja@nagaz24.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. dostępny tutaj, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta Klienta z przyczyn: przy zakończenia działalności Sklepu, zmiany formuły jego funkcjonowania lub naruszenia postanowień Regulaminu przez Użytkownika z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie nastąpi poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Klienta wskazany podczas rejestracji Konta.
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi Konta Klienta przez którąkolwiek ze Stron nie ma wpływu na prawa nabyte przez Strony przed rozwiązaniem tej umowy.
§ 10
Sprzedawca zwraca uwagę, że każdy Użytkownik powinien starannie przechowywać swoje dane służące do logowania w Sklepie tak, aby żadne osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
III. Płatności
§ 11
- Sprzedawca umożliwia Klientom dokonywanie płatności za zakupione w Sklepie towary:
- na zasadzie przedpłaty - przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedawcę;
- na zasadzie przedpłaty - poprzez płatności elektroniczne i za pomocą karty płatniczej, za pośrednictwem zewnętrznych serwisów udostępnionych przez Sprzedawcę i na zasadach wynikających z regulaminów tych serwisów,
- przez system płatności elektronicznej PayPal,
- za pobraniem, przy odbiorze zamówienia,
- gotówką lub kartą płatniczą, w przypadku odbioru osobistego.
- Dostępne dla danego zamówienia sposoby zapłaty i ewentualne związane z tym dodatkowe koszty:
- są zawsze komunikowane Klientowi przed zawarciem z nim Umowy sprzedaży,
- mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy towaru.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość udostępnienia, prowadzącym działalność gospodarczą, Stałym Klientom możliwości płatności za towary zakupione w Sklepie przelewem z odroczonym terminem płatności. Zasady ww. płatności, w tym w szczególności limity udzielonego przez Sprzedawcę kredytu kupieckiego, będą ustalane indywidualnie z poszczególnymi Klientami i widoczne na Koncie danego Klienta.
- W przypadku dokonania przez Klienta wyboru opcji przedpłaty za zakupione towary Sprzedawca oczekiwać będzie na dokonanie przez Klienta płatności przez okres 7 dni od daty zawarcia Umowy sprzedaży. Po tym czasie Sprzedawca wyznaczy Klientowi, dzwoniąc lub wysyłając wiadomość SMS na podany przez Klienta numer telefonu lub wysyłając wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail, dodatkowy termin do dokonania płatności, pod warunkiem rozwiązującym zawartą z Klientem Umowę sprzedaży.
- W przypadku dokonania przez Klienta wyboru opcji płatności za pobraniem, przy odbiorze towaru, a następnie odmowie przez Klienta odbioru towaru lub dokonania za niego zapłaty, Sprzedawca wyznaczy Klientowi, dzwoniąc lub wysyłając wiadomość SMS na podany przez Klienta numer telefonu lub wysyłając wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail, dodatkowy termin do dokonania płatności, pod warunkiem rozwiązującym zawartą z Klientem Umowę sprzedaży. W takim przypadku Klient może być zobowiązany do pokrycia wszelkich kosztów związanych z ponowną wysyłką towaru.
IV. Sposoby dostawy towarów
§ 12
- Wysyłka towarów zakupionych w Sklepie możliwa jest do krajów dostępnych do wyboru z listy podczas składania zamówienia.
- Udostępniane przez Sprzedawcę sposoby dostawy zakupionych w Sklepie towarów i koszty wysyłki komunikowane są na podstronie Sklepu "Koszty dostawy", dostępnej tutaj.
- Dostawa zakupionych towarów do Klienta jest odpłatna, chyba że oferta sprzedaży danego towaru stanowi inaczej. Sprzedawca zastrzega możliwość wprowadzenia wartości Zamówienia, powyżej której koszty jego dostawy do Klienta będą pokrywane przez Sprzedawcę lub przeprowadzenia akcji promocyjnej, przewidującej darmową wysyłkę towaru po spełnieniu przez Klienta wskazanych przez Sprzedawcę warunków.
- Sprzedawca zastrzega możliwość przyznania Stałym Klientom Sklepu możliwości zakupu towarów bez ponoszenia kosztów ich wysyłki. W przypadku Klientów posiadających Konto w Sklepie możliwość darmowej wysyłki towarów będzie widoczna również na Koncie danego Klienta.
- Dostępne dla danego Zamówienia sposoby dostawy i związane z tym koszty:
- są zawsze komunikowane Klientowi przed zawarciem z nim umowy sprzedaży,
- mogą zależeć od kraju i adresu dostawy, wybranego przez Klienta sposobu płatności, a także rodzaju i ilości zamawianego przez Klienta towaru.
V. Realizacja Zamówienia i wysyłka.
§ 13
- Czas wysyłki zamówienia do Klienta obejmuje czas od rozpoczęcia realizacji Zamówienia do chwili jego przekazania przez Sprzedawcę przewoźnikowi.
- O ile informacja prezentowana w Sklepie przy danym towarze nie stanowi inaczej, Sprzedawca rozpocznie realizację Zamówienia:
- w przypadku wyboru opcji przedpłaty - niezwłocznie po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy;
- w przypadku wyboru opcji opłaty za pobraniem – niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży;
- w przypadku odbioru osobistego - niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży.
- W przypadku braku możliwości zrealizowania przez Sprzedawcę Umowy sprzedaży, w szczególności z powodu braku dostępności danego towaru w magazynie lub błędnej informacji o dostępności danego towaru w magazynie, zastosowanie znajdą przepisy Kodeksu cywilnego, w tym w szczególności art. 493-495.
- Czas wysyłki Zamówienia do Klienta jest zróżnicowany dla poszczególnych towarów w Sklepie. Przed zawarciem Umowy sprzedaży Klient zostaje poinformowany o czasie wysyłki poszczególnych towarów. Informacja podana w widoku szczegółowym każdego dostępnego w Sklepie towaru, oznaczona jako "czas wysyłki", stanowi najbardziej prawdopodobny czas od momentu Zamówienia towaru do momentu jego wysłania przez Sprzedawcę.
- W przypadku wyboru przez Klienta opcji "odbiór osobisty" czas wysyłki oznacza najbardziej prawdopodobny czas, w jakim dany towar będzie mógł zostać odebrany przez Klienta osobiście.
- W przypadku zamówienia przez kupującego różnych towarów, o różnym czasie wysyłki, Zamówienie będzie zrealizowane w terminie niezbędnym dla dostarczenia kupującemu towaru o najdłuższym czasie wysyłki. Możliwa jest również wysyłka poszczególnych części zamówienia oddzielnie, na zasadach ustalonych indywidualnie przez Sprzedawcę z Klientem.
- Na termin dostawy Zamówienia do Klienta składa się czas wysyłki oraz czas doręczania zamówienia przez wybranego przez Klienta przewoźnika. Najbardziej prawdopodobny czas doręczania zamówień przez poszczególnych przewoźników Sprzedawca komunikuje w Sklepie w zakładce strony internetowej dostępnej tutaj.
VI. Anulowanie zamówienia.
§ 14
- Niezależnie od uprawnienia do odstąpienia od Umowy na zasadach określonych w Regulaminie Klient ma prawo anulować Zamówienie do chwili skompletowania przez Sprzedawcę zakupionego przez klienta towaru.
- Anulowanie zamówienia możliwe jest:
- poprzez kliknięcie przez Klienta w link zamieszczony w e-mailu potwierdzającym złożenie Zamówienia w Sklepie,
- w przypadku Klientów posiadających Konto w Sklepie – w sposób opisany w lit. a powyżej lub poprzez wybór odpowiedniej opcji po zalogowaniu się na swoje Konto w Sklepie.
- Postanowienie powyższego punktu nie znajduje zastosowania, gdy zapłata za dane Zamówienie nastąpiła w formie przedpłaty. W takiej sytuacji Klient będący Konsumentem uprawniony jest do odstąpienia od umowy sprzedaży na zasadach określonych w Regulaminie.
- Aktualny stan Zamówienia Klient może sprawdzać po zalogowaniu się na swoje konto w Sklepie w zakładce Moje konto/w realizacji. Tam będzie znajdowała się również informacja o skompletowaniu Zamówienia.
VII. Prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn.
§ 15
- Jeżeli Klient jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę dla zwracanego towaru oraz bezpośrednich kosztów zwrotu (odesłania) towaru.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., dostępnym również na stronie internetowej Sklepu pod adresem https://nagaz24.pl/uploaded/odstapienie_od_umowy_zawartej_na_odleglosc.pdf, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczające jest poinformowanie Sprzedawcy w powyższym terminie o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną na adres rezygnacja@nagaz24.pl).
§ 16
- W przypadku odstąpienia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca mu wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia danego towaru oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
- Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zażąda lub wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 17
- W przypadku odstąpienia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta od Umowy sprzedaży ma on obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
VIII. Reklamacje.
§ 18
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi towary wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną zgodnie z art. 556(1) Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje można składać osobiście lub pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 ust. 1 pkt l lub mailem na adres e-mail: sklep@nagaz24.pl, a także telefonicznie pod numerem telefonu: +48 42 649 45 09.
- Reklamacja powinna zawierać:
- Dane umożliwiające identyfikację Klienta;
- Przedmiot reklamacji;
- Żądanie związane z reklamacją
- Inne dane wskazane przez Sprzedawcę.
W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Jeżeli zakupiony towar zawiera wady, koszt zwrotu przesyłki pokrywa Sprzedawca.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Jeśli towar ma wadę, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży towaru, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolą od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeśli towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie wymienił towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia. Obniżona Cena powinna pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy sprzedaży Towaru, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada Towaru jest nieistotna.
- Jeżeli Konsument zażądał wymiany Towaru lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu Ceny, określając kwotę, o którą Cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkowała się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to Sprzedawca uznał za uzasadnione.
- Postanowienia dotyczące prawa do reklamacji przysługujące Konsumentom, stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
- Zgodnie z art. 558 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
- We wszelkich sprawach związanych z realizacją umowy o założenie Konta i Umowy sprzedaży Sprzedawca będzie się kontaktować z Klientem e-mailowo, kierując pocztę elektroniczną na adres wskazany przez Klienta, ewentualnie również telefonicznie w przypadku podania przez Klienta numeru telefonu.
§ 19
- Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji w zakresie usługi świadczonej drogą elektroniczną. Reklamacja może dotyczyć:
- problemów technicznych uniemożliwiających korzystanie ze Sklepu;
- błędnego funkcjonowania lub braku działania określonych funkcjonalności w ramach Konta Użytkownika;
- problemów z wysyłką wiadomości e-mail, SMS związanych z realizacją Zamówienia;
- niewłaściwego działania systemu powiadomień, powiadomień o informacjach handlowych, w tym newslettera;
- innych kwestii związanych z dostępnością usług elektronicznych świadczonych przez Sklep.
- Reklamacje można składać osobiście lub pisemnie na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 ust. 1 pkt l lub mailem na adres e-mail: sklep@nagaz24.pl, a także telefonicznie pod numerem telefonu: +48 42 649 45 09.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane Klienta/Użytkownika,
- adres e-mail lub numer telefonu Klienta/Użytkownika,
- opis problemu oraz okoliczności jego wystąpienia,
- datę lub przybliżony czas wystąpienia nieprawidłowości,
- oczekiwany sposób rozwiązania nieprawidłowości.
- Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania. Jeśli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim, uważa się ją za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem Klienta/Użytkownika, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w formie elektronicznej na adres e-mail podany w zgłoszeniu, a na żądanie Klienta/Użytkownika – w formie papierowej na wskazany adres korespondencyjny.
- Decyzja w sprawie reklamacji zawiera uzasadnienie oraz, w przypadku jej nieuwzględnienia, informację o dostępnych środkach odwoławczych.
IX. Postanowienia końcowe.
§ 20
- Sprzedawca zapewnia dostęp do Strony Sklepu na zasadach określonych Regulaminem, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, z wyjątkiem okresów:
- wynikających z ograniczeń w dostępie do Internetu narzuconych przez dostawców usług telekomunikacyjnych, z których to usług korzysta Sprzedawca lub Klient;
- awarii będących skutkiem zdarzeń pozostających poza kontrolą Sprzedawcy, których nie można było przewidzieć ani im zapobiec, w szczególności: powódź, pożar, awaria sieci Internet lub awaria sieci energetycznej.
- Sprzedawca jest uprawniony do czasowego - całkowitego lub częściowego zatrzymania funkcjonowania Sklepu w celu jego ulepszenia, naprawy, dodania nowych Usług lub przeprowadzania konserwacji.
- Zawartość treści umieszczonych na Stronie Sklepu jest chroniona prawami własności intelektualnej Sprzedawcy, nie może być kopiowana, modyfikowana, rozpowszechniana bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
§ 21
- Klient winien mieć na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
- Klient obowiązany jest do wprowadzania poprawnych danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Klient zobowiązany jest nie stosować systemów ani programów mogących wpłynąć na funkcjonalność Sklepu, w szczególności zakazane jest wprowadzanie wirusów, systemów blokujących elementy Sklepu skutkujące utrudnionym dostępem do towarów dla innych Klientów jak i prowadzenia Sklepu przez Sprzedawcę.
§ 22
- Wszelkie nagłówki użyte w treści Regulaminu mają na celu jedynie ułatwienie orientacji w jego tekście.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna ale konieczna do zawarcia Umowy sprzedaży.
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia jednej z niżej wskazanych przyczyn:
- Zmiany danych Sprzedawcy;
- Zmiany sposobu świadczenia usług bądź warunków prowadzenia Sklepu spowodowanych przyczynami technicznymi, wprowadzeniem nowych funkcjonalności, bądź zmianą dotychczasowych funkcjonalności;
- Zmiany zakresu lub zasad świadczenia usług świadczonych drogą elektroniczną poprzez wprowadzenie nowych, zmianę lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności lub usług oferowanych Klientowi;
- Zmiany sposobów płatności i udostępniania towarów;
- Konieczności zmiany Regulaminu z uwagi na zmianę przepisów prawa wpływającą na jego treść oraz poprawę błędów lub omyłek pisarskich.
- W przypadku wprowadzenia zmian do Regulaminu lub zmian w organizacji Sklepu Sprzedawca poinformuje o tym Klienta poprzez umieszczenie przez Sprzedawcę na Stronie Sklepu wiadomości o zmianie Regulaminu zawierającej zestawienie zmian Regulaminu i utrzyma tę informację na Stronie Sklepu przez okres co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres Klienta wskazany w Koncie lub podczas Zamówienia.
- Aktualna wersja Regulaminu oraz jego archiwalne wersje dostępne są na Stronie Sklepu. Regulamin jest dostępny dla Klientów w każdym czasie, bezpłatnie na Stronie Sklepu w taki sposób, że możliwe jest jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Każda osoba odwiedzająca Sklep ma prawo pobrać treść Regulaminu w formacie do wydruku oraz zapisać go na własnym nośniku.
§ 23
- Klienci będący Konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Dane kontaktowe do instytucji zajmujących się poradą i pomocą konsumencką w Polsce znajdują się na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, np. https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
- Konsumenci mogą wykorzystać drogę rozwiązywania sporów oferowaną przez sieć polubownych sądów konsumenckich, przy czym zgodę na takie rozwiązanie muszą wyrazić zarówno Konsument, jak i Sprzedawca. Sądy konsumenckie działają przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej i rozpatrują spory o prawa majątkowe między konsumentami i przedsiębiorcami, wynikające z umów sprzedaży i świadczenia usług, w których wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 tys. zł., za wyjątkiem Sądu Konsumenckiego w Warszawie, który rozpatruje sprawy bez względu na wartość przedmiotu sporu.
- Spory powstałe pomiędzy Klientem niebędących Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sądy właściwe rzeczowo ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
Regulamin obowiązuje od 18 grudnia 2025 r.
Stary regulamin dostępny tutaj.